Assassin’s Creed 3 till Wii U blir likadant som andra versioner

Assasins-Creed-3

”Inga uppoffringar”

Assassin’s Creed:s kreative chef Alex Hutchinson har avslöjat att Wii U-versionen av Assassin’s Creed III är exakt likadan som de till Xbox 360 och PlayStation 3. Utvecklarna lyckades att producera en slutprodukt som ser identisk ut oavsett plattform.

”Jag blir superupphetsad när vi demovisar Wii U. Det är exakt samma spel som på andra plattformar. Och jag vet att det låter löjligt, men det har varit en lång tid sedan jag skeppade ett spel till mer än tre plattformar där man kan säga att alla versioner är likadana. Det finns t.ex. ingen radikalt nedbantad version, så det är spännande. ”

”Det är alltid en utmaning med ny hårdvara, men det är också spännande. Jag älskar lukten av ny plast och dagen du kommer hem med din nya maskin. Och det var länge sedan vi fick en ny maskin [innan Wii U kom].”

Detta är riktigt betydelsefulla nyheter och en stor vinst för Nintendo. Med Wii fick Nintendo många nedbantade titlar och till och med nekades vissa spel på grund av konsolens kraft. Att det har förändrats till det bättre i och med Wii U är smått fantastiskt.

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

3 kommentarer på "Assassin’s Creed 3 till Wii U blir likadant som andra versioner"

  1. Peter 24 oktober, 2012 kl. 11:12 - Svara

    Jag tycker det är lite lustigt egentligen att när det gäller NIntendos konsoler så verkar de flesta förvänta sig bantade versioner av andra spel.

    Och visst så har det ju varit med Wiii, men Wii U är ju faktiskt starkare än PS3 och Xb360 och när jag först såg nyheten så såg jag det som något negativt att den här versionen är exakt som de andra, medan de flesta andra Nintendosajter verkar tolka nyheten som något positivt.

    Självklart hade jag förväntat mig att Wii U-versionen skulle nå upp till de andra versionerna rent grafiskt, men jag hade ju gärna sett lite mer dessutom. Men det kanske är svårt nu när det är ett launchspel och de inte haft så mycket tid på sig att stoppa in extrafunktioner.

  2. Julius Guldbog 24 oktober, 2012 kl. 11:51 - Svara

    Wii U är starkare, men jag tror att det rent konstnadsmässigt inte är hållbart att utveckla en version som är snäppet bättre bara för att möjligheten finns, speciellt med tanke på att Wii U inte har släppts än så är det en stor risk. I Wii U-exklusiva titlar som Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge är det en förväntning att den ska vara bättre än tidigare versioner när det kommer till grafik och andra prestandarelaterade funktioner. Något som även har bekräftats från vissa utvecklare och andra ”nyversioner” till Wii U.

    Om Wii U säljer bra skulle det inte förvåna om det vågas satsa mer på Wii U-versioner av multiplattformstitlar där Wii U-versionen får en edge över de andra. Wii U lär ju bli den bästa versionen av AC3 med tanke på kontrollen, som visar kartor och låter dig snabbt byta vapen. Lång kommentar, men förhoppningsvis förstås min poäng :)

  3. Peter 24 oktober, 2012 kl. 12:01 - Svara

    Ja, så är det säkert.
    PS3 är ju starkare än Xbox 360 till exempel, men oftast syns det ju inte särskilt mycket skillnad mellan de båda versionerna ändå.

    Så det är säkert som du säger.
    Det ska bli riktigt najs att se några exklusiva titlar till Wii U i framtiden för att se vad de kan kräma på när de bara har en plattform att utveckla till.

Kommentera