Bayonetta 2 hade INTE existerat utan Nintendos hjälp

bayonetta 2 wii u gamepad

I en intervju har Atsushi Inaba från Platinum Games sagt att den uppseendeväckande, Wii U-exklusiva titeln Bayonetta 2 inte hade kunnat existera utan Nintendos hjälp.

”Vi ser inte detta som ett plattformsbyte. Vi letade efter någon att utveckla Bayonetta 2 med och Nintendo var en stark, samarbetsvillig partner som ville skapa och utveckla Bayonetta 2 tillsammans. Som ett resultat blev plattformen Wii U.”

I en nygjord twittring har Platinum Games Hideki Kamiya också avslöjat att en del av Nintendos producenter även hjälper till i utvecklandet av spelet. Det borde inte förvåna någon då Nintendo ofta lånar ut assistans till studior de samarbetar med.

Nintendo räddade Bayonetta 2, vad tycker du om det?

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

2 kommentarer på "Bayonetta 2 hade INTE existerat utan Nintendos hjälp"

  1. Jimmy 8 november, 2012 kl. 08:54 - Svara

    Älskar hur dom typ ”Visst vi hjälper er med ert lilla spel, men, det får bara komma till Wii U”
    Älskar hur Nintendo visar alla att dom inte är minst längre!

    • Julius Guldbog 9 november, 2012 kl. 07:41 - Svara

      De kommer ur förra generationen som ”vinnare” men verkar samtidigt mer ödmjuka och jordnära än någonsin (i alla falll utåt). Det tycker jag är imponerande!

Kommentera