Resident Evil: Revelations innehöll nästan co-op, bläckfiskar och monsterräkor

resident_evil_revelations

I en intervju med IGN berättade männen bakom Resident Evil: Revelations, Masachika Kawata och Koshi Nakanishi, om flera idéer som slopades under spelets utveckling. Det var från början tänkt att kampanjen skulle innehålla ett co-op-läge, dock förstörde detta den kusliga stämningen och ersattes därför av det betydligt snabbare Raid Mode. Även en del monster platsade inte in, i skräphögen hittar vi bland annat havsanemoner, bläckfiskar och, eh, räkor…

”Vi inspirerades av den verkliga världens fantastiska marina mångfald. Några utav de oanvända monsterdesignerna utgick från bläckfiskar, hajar, havsanemoner, rörmaskar och utdöda onormala räkor. Vi kom så långt att vi till och med hunnit utforma deras attacker, men i slutändan kunde vi inte ha med de flesta utav dem på grund av olika saker.”

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

Kommentera