Tekken-producent: ”Det är för mycket fokus på Wii U:s prestanda”

katsuhiro harada tekken

Katsuhiro Harada, Tekken-seriens producent, har i en intervju berättat att han tycker det är synd att människor ägnar för mycket tid åt att diskutera Wii U:s tekniska prestanda i stället för att fokusera på konsolens unika funktioner. I intervjun säger han att…

”… folk verkar fokusera för mycket på att jämföra ren maskinprestanda mot annan hårdvara. De borde i stället titta på de unika egenskaper och funktioner konsolen har. Bara det att kunna ta med ett avancerat spel och lägga sig och spela det i din säng är riktigt unikt, och det är sådana saker som vissa verkar missa.”

Grafikdebatten kommer nog aldrig att upphöra helt, men om en topputvecklare som Harada inte verkar oroa sig för Wii U och dess processorkraft kan vi nog vara säkra på att konsolen har tillräckligt med hästkrafter under huven.

Känns detta betryggande?

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

8 kommentarer på "Tekken-producent: ”Det är för mycket fokus på Wii U:s prestanda”"

  1. Sebastian Lundh 31 juli, 2012 kl. 13:19 - Svara

    En del diskuterar nog prestandan för att de älskar att få se den bästa möjliga grafiken, men en del är nog oroliga för att Wii U ska vara så underlägsen att den inte får samma spel som de andra konsolerna. Personligen kräver jag inte den bästa prestandan (fan, tycker ju att Ocarina of Time är vackert^_^), men jag vill ju att konsolen ska få alla de spel som Microsoft och Sony får. Det skulle vara oerhört rogivande om någon utvecklare sa att konsolen kan köra alla stora spel i 1080p 60fps, för då vet man.

    • Julius Guldbog 31 juli, 2012 kl. 16:56 - Svara

      En bra insikt i debatten, tycker jag. Det hade varit skönt om de bara kom ut och berättade allt. Men de vill väl hålla det inne så länge som möjligt så att motståndet inte utifrån det kan bygga en bättre konsol långt i förväg…

  2. Sebastian Lundh 31 juli, 2012 kl. 17:17 - Svara

    Javisst, det är nog så; desto mindre ens konkurrenter vet, desto mindre väl kan de anpassa sig.

    Man hoppas nästan att någon utvecklare, med ett development pack, fotar och postar bilder på hårdvaran, så att någon smart kille skulle kunna förklara hur kraftigt systemet är.

    Förhoppningsvis så kanske de säger något snart, det är ju snart höst trots allt.

    • Julius Guldbog 31 juli, 2012 kl. 17:45 - Svara

      Ja, det är ju det. Vi skrev om det för ett tag sedan, minns jag.

  3. Sebastian Lundh 31 juli, 2012 kl. 18:04 - Svara

    Det kanske vi gjorde (jag har sovit dåligt på sistone, så jag kan ha lite problem med att hålla reda på var jag har skrivit alla mina kommentarer och tankar).

  4. Sebastian Lundh 31 juli, 2012 kl. 19:20 - Svara

    Ok, du menade så!^_^

  5. Kenny 12 augusti, 2012 kl. 19:36 - Svara

    Grafik är det minst viktiga så länge underhållningen är rätt :)
    Mario till nes är väl inte värst realistiskt men ändå ett av de mest ihågkomna spelen för att det roade som de flesta andra spel inte kan ens i dagsläget.

Kommentera