Varför Snake hamnade i Smash Bros. Brawl

Super_Smash_Bros_Brawl

Metal Gear Solids fader, Hideo Kojima, har nyligen berättat varför han ville se sin karaktär Solid Snake i Super Smash Bros. Brawl. Bland annat såg han det som ett bra tillfälle att introducera Snake för en yngre publik, speciellt då ”det inte har varit så mycket Metal Gear på Nintendo-plattformar”. Den andra anledningen var att hans son tyckte att det var konstigt att ingen av Kojimas karaktärer fanns med i serien.

”Min son tycker om Super Smash Bros. och vi spelade en hel del tillsammans. En dag sade han att det inte fanns någon karaktär som jag gjort med i spelet. Som ni vet gjorde vi Twin Snakes, men överlag har det inte varit så mycket Metal Gear på Nintendo-plattformar. Därför tyckte jag att det skulle vara ett bra sätt att introducera Snake för yngre människor på.”

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

En kommentar på "Varför Snake hamnade i Smash Bros. Brawl"

  1. reptileofc 19 april, 2012 kl. 12:56 - Svara

    tycker han inte ska vara med just för att kojima dissat nintendo länge.MegaMan eller vem som helst istället.

Kommentera