Varför Wii är huvudplattform för Epic Mickey 2

epic_mickey_2

Warren Spector, producenten av Epic Mickey-serien, har berättat varför han och Junction Point valde Wii som huvudplattform i utvecklingen av Epic Mickey 2. Då spelet även utvecklas till Xbox 360 och Playstation 3 var det många som antog att spelet huvudsakligen skulle utvecklas till dessa HD-konsoler. Dock är så inte fallet.

”Ett av målen för det första spelet var att göra ett spel som fick andra utvecklare att utbrista: ”Jösses! Jag visste inte att det gick att göra det där med ett Wii.” Så i slutändan bestämde vi oss för att göra samma spel på alla tre plattformar.”

”Eftersom vi har Wii-teknik samt Wii-expertis och för att vi behövde nästa generations-teknik, vilket vi inte hade, gjorde vi en prototyp på ett Wii. HD-versionerna låg ungefär en månad bakom tills nyligen, då de hann ifatt oss. Nu jobbar vi på spelen samtidigt.”

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

En kommentar på "Varför Wii är huvudplattform för Epic Mickey 2"

Kommentera