Wii U är skapad för att ”göra det omöjliga”

WII-U

Nintendo må ha kämpat tappert för att adekvat visa upp Wii U:s unika charm på E3 i fjol, men konsolen skapades med en enkel princip i åtanke: att göra det Wii inte kan.

Nintendos VD Satoru Iwata har förklarat att medan Wii U är en förbättrad Wii – den stödjer full HD, till att börja med – är den skapad för att erbjuda helt nya upplevelser. Han sade:

”Vi har konstruerat och utvecklat Nintendo 3DS och Wii U så att de båda är i stånd att uppnå det som varit omöjligt med de nuvarande konsolerna. Vi tror att de nya plattformarna kommer att kunna erbjuda konsumenter upplevelser utan motstycke, utöver att ge dem förbättringar från Nintendo DS och Wii.”

Det känns som att en pekskärm på 6,2 tum i en rörelsekänslig handkontroll är tillräckligt för att ge oss nya upplevelser.

Om Julius Guldbog Se alla inlägg av
Julius spelintresse har vuxit sig stort sedan han fick en Game Boy och sin första spelkassett. Nästa steg var ett Nintendo 64 och på det vägen fortsatte det. Som chefredaktör är han huvudansvarig för hemsidan, dess innehåll och nyhetsflöde.

Kommentera